KUUL

Vi gør en forskel

Ultraløb, motion og velgørenhed i forening

Historien bag den lille århusianske løbeklub som hjælper hjertesyge børn

Foreningen KUUL har tre medlemmer. Vi har alle en passion for løb, og har dyrket ultraløb gennem mange år. Tilsammen har vi løbet 313 maratonløb og 145 ultraløb. De mange specielle løb, som vi har deltaget i, gav os pressens bevågenhed og den tanke, at vi måtte kunne bruge denne opmærksomhed til et godt formål. Denne tanke blev til KUUL, hvis historie går tilbage til efteråret 2006.

image

Vi stiftede KUUL med fokus på fællesskab og venskab med en social og medmenneskelig forståelse. KUUL ånden er kendetegnet ved, at vi bakker hinanden op. Dette kommer eksempelvis til udtryk på vores træningsture, hvor vi alle tre følges ad, hjælper hinanden over diverse kriser og løber samlet over målstregen. Desuden er vi tre individer, der stoler på hinanden og er gode kammerater. Vi har forskellige kompetencer og erfaringer, som sammen udgør en fin cocktail af styrke, udholdenhed, faglig viden og empatiske/medmenneskelige egenskaber.

At løbe med et formål er motiverende

Når man træner til maraton og ultraløb (Distancer udover 42,195 km.), så kan det til tider være vanskeligt at bevare motivationen. Tanken med KUUL er at være en inspirationskilde, hvor vi kan dele vores erfaringer med andre, motivere hinanden og andre til en sund og aktiv livsstil, hvor motion og fællesskab er drivkraften. Det er ikke vores ambition at gøre dig til ultraløber. Vi håber dog, at vi med vores værdisæt og træningsfilosofi kan inspirere dig, og få din opbakning til vores arrangementer og de tiltag vi laver. Ultraløbere opfattes ofte som enspændere, der har nok i sig selv. Denne opfattelse vil vi gerne ændre ved at vise vi har overskud til andet end løb, ved at løbe med et formål. Formålet med foreningen er at indsamle penge til at skabe glæde hos familier med Hjertebørn i Danmark.

Du kan hjælpe KUUL med at gøre en forskel for hjertebørn

SÆT FOKUS HJERTEBØRN VED AT DELTAGE I KUUL’S EVENTS.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev ved at sende en mail til nyhedsbrev@kuul.dk.

Du modtager vores månedlige nyhedsbrev og er blandt de første, der får mulighed for at tilmelde dig vores events.

STØT KUUL OG VÆR MED TIL AT GØRE EN LIVSVIGTIG FORSKEL.

Opret din egen indsamling, som du selv bestemmer anledningen til via BetterNow.

VI SØGER SPONSORER MED HJERTET RETTE STED

Vores sponsorater er bygget op omkring vores hovedevent KUUL Vinternat 3. søndag i advent.

Vi laver foredrag og andre events henover året. Kontakt os. Vi er åbne for alt, der giver overskud for Hjertebørnene.

Løb med os
Støt os